Vuxenliv? Nä det kan du faktiskt glömma!

I fredags kväll försökte vi oss på någon typ av kvalitetskväll tillsammans maken och jag. Vi hade varit och handlat på torsdagen och jag stod i köket hela dagen och marinerade, gratinerade, reducerade und so weiter. Dessutom hade jag piffat upp min egen trötta nuna, även om man bara ska vara hemma är det trevligt om man själv känner sig något så när fräsch och pigg. Men när maken kom hem började Kotten bli trött. Vi åt förrätten och under tiden gick Kottens tongång från lite smått obekväm till i allra högsta grad missnöjd. Ja men ok då väntar vi med huvudrätten tills han har somnat. Pyjamas på och så en flaska välling på det. Nähä då piggnade Kotten visst till igen, sova var tydligen inget aktuellt alternativ längre. Ja men då kör vi på huvudrätten så får han pula runt lite under tiden. Trodde vi ja! Lagom till maten var klar hade Kotten kommit på att han visst ville sova och gormade för allt vad lungorna höll. Jaha, maten får stå tills han sover.

Kotten slocknade till slut och vi åt ljummen mat som tagit en halv dag att göra. När vi ätit klart börjar nästa skriksession och efter ett par timmar var både maken och jag så slut så vi lämnade köket åt dess öde och stupade i säng. Fram till klockan halv fyra då vrålandet drog igång igen. Maken tog natten och jag steg upp halv sju för att hänga med en Kotte som var ready steady för en ny dag.


Jag VET att man inte kan planera med ett litet barn, att småbarnsåren är tuffa och det får man ta och bla bla bla.
Men jag anser ändå att man måste försöka få till lite vuxenliv lite då och då. Nu har vi flyttat från hela vårt sociala nätverk och det gör onekligen allting lite svårare. Och efter en kväll som i fredags funderade jag på fullt allvar på att kasta in handduken. Dra på mig ett par mjukisbrallor, fixa håret i en chick Britney-tofs och leva på halvfabrikat och Pepsi Max i ett par år. Det hade i alla fall gjort livet lite enklare. Men då blir det å andra sida mest troligt inte fler barn.


Ny stilförebild!

För övrigt har jag full förståelse för att Brittan fick ett psyk-bryt. Who can blame her menar jag...?


Kommentarer
Postat av: Ella

Ha ha ja så är det ibland, men vänta en månad eller två så blir det nog bra med sov rutinerna. A är så lätt nu att det är lite som " vanligt" igen... Somnar var som helst och sover natten igenom, somnar till och med om vissa mornar :) håll ut love!! Håll ut

2011-02-20 @ 11:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0