En typisk måndag helt enkelt

Jag får min föräldrapeng utbetald från Danmark och det är stört omöjligt att förstå hur de beräknar summan. Den är olika varje månad, det skiljer alltid ett par tusenlappar upp eller ner. Hitintills har det fungerat ganska bra, vi har klarat oss fint hela vägen. Somliga månader har det nästan blivit pengar över, andra har det fattats lite.

Just nu står vi dock med dubbla hyror (januari och februari samt halva december) något som så klart känns i plånboken. Och självklart, som ett brev på posten, så händer något med min föräldrapeng just denna månad. Loggade in på min danska bank i morse och inser att jag har fått en TIONDEL av vad jag brukar få.

Den trevliga överraskningen kunde verkligen inte kommit mer olämpligt.

God bye dekadens Hello Noodles!


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0