Smoothies

Jag är inte så förtjust i fruktsallad men en smoothie eller två kör jag gärna när energin tryter. Men ibland blir man lite trött på kombinationen banan-jordgubb och hallon-blåbär. Blev därför mäkta nöjd när jag hittade en receptfolder från God morgon Juice med följande eminenta kombinationer.

Solkysst

1 dl Vaniljyoghurt
1 dl färskpressad apelsinjuice
½ banan (gärna frusen)
1 klyfta citron
1 dl mango i tärningar (den kan också med fördel vara frusen)
1 dl is (ej nödvändigt om både banan och mango är frusna från början)
Mixa, klart!


Skogstokig

1 ½ dl färskpressad apelsinjuice
1 avokado
1 skalad kiwi
2 dl fryst mango
7 färska myntablad
1 dl is
Mixa, klart!


Hallonmumma
2 dl vaniljyoghurt
½ d färskpressad apelsinjuice
3 krm kardemumma
25 gram frusna hallon
Mixa, klart!


Morgonflört (mer en piggelindrink än en smoothie)
3 dl färskpressad apelsinjuice
1 msk riven ingefära
1 rått ägg
1 dl is
Mixa, klart!

Sen testade jag Johanna Westmans avokadosmoothie från GoKväll. Supegod!
Avokadosmoothie
Juice från 1 grapefrukt
1 avokado
1,5 – 2 msk råsocker
Is
Mixa, klart!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0